11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


dba.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, küresel pazarlama çevresini tanımlayabilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, uluslararası pazarları ifade eden kavramları, teorileri ve araçları açıklayabilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, uluslararası pazarları karşılaştırmalı olarak değerlendirebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, uluslararası pazarların yapılarına uygun küresel pazarlama stratejilerini oluşturabilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, hükümetler ve yasal sistemler gibi uluslararası pazarlama faaliyetlerini etkileyebilecek aktörleri veya faktörleri ve bu faktörlerin etkileri hakkında bilgi verebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, uluslararası pazarlama ie ilgili herhangi bir konuda düşüncelerini kendi cümleleriyle ifade edebilecektir.
  • Bu dersi tamamlayan öğrenci, küresel dünyada, işletmeciliğin ve pazarlamanın sosyal ve etik anlamdaki etkilerini ve sorumluluklarını analiz edebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Küresel Pazarlamaya Giriş Keegan and Green (2013), Global Marketing, 7th ed., Pearson
2 Küresel Pazarlama Çevresi Keegan and Green (2013), Global Marketing, 7th ed., Pearson
3 Küresel Pazarlama Çevresi (Proje Konularının Belirlenmesi) Keegan and Green (2013), Global Marketing, 7th ed., Pearson
4 Küresel Pazarlamada Rekabetçi Üstünlük Keegan and Green (2013), Global Marketing, 7th ed., Pearson
5 Küresel Pazarlarda Bölümlendirme, Hedefleme ve Tutundurma Keegan and Green (2013), Global Marketing, 7th ed., Pearson
6 Küresel Pazarlara Giriş Stratejileri Keegan and Green (2013), Global Marketing, 7th ed., Pearson
7 Küresel Marka ve Ürün Kararları Keegan and Green (2013), Global Marketing, 7th ed., Pearson
8 Ara Sınav
9 Küresel Fiyatlandırma Stratejileri Keegan and Green (2013), Global Marketing, 7th ed., Pearson
10 Küresel Pazarlama Kanalları Keegan and Green (2013), Global Marketing, 7th ed., Pearson
11 Küresel Pazarlama İletişimi-1 Keegan and Green (2013), Global Marketing, 7th ed., Pearson
12 Küresel Pazarlama İletişimi-2 Keegan and Green (2013), Global Marketing, 7th ed., Pearson
13 Proje sunumları
14 Proje sunumları
15 Proje sunumları ve proje raporunun iletilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap ve vaka çalışmaları.
Önerilen Okumalar/Materyaller İşlenen konularla ilgili kitaplar, makaleler ve internet siteleri.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
4
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
54
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
1
10
Final Sınavı
    Toplam
160

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 İşletme alanında problem çözmeyi bilmek, analitik ve bütünsel bir bakış açısına sahip olmak ve stratejik düşünmeyi prensip haline getirmek X
2 İşletme alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirmek, yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimsemek,  bilgilerini yenilemeye ve sürekli geliştirmeye yönlendirmek X
3 İşletme alanında öğrendiklerini firma/kurum bünyesinde analiz etmek, yorumlamak, düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak aktarmak X
4 İşletme alanında öğrendiği kavram ve düşünceleri, ulusal ve uluslararası boyutta yorumlamak, karşılaştırmalı ve disiplinler arası analiz yapıp uygulamak X
5 İş hayatında kalite ve üretkenlik ilkelerini bilmek ve uygulamak X
6 Inovatif/yaratıcı ve yenilikçi düşünmek,  öğrenilen bilgileri sadece benzer durumlara değil, yeni ve alışılmamış ortamlara da uygulamak X
7 Liderlik vasıflarını kazanmak ve başarı ile uygulamak X
8 Bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk almak, açık fikirli, eleştiriye açık, yapıcı ve özgüven sahibi olmak, etkin ve verimli çalışmak X
9 Bulunduğu bölgenin ekonomisini çok iyi tanımak, hem yerel hem de küresel düşünüp, öğrenileni uygulamak X
10 İş etiğinin değerlerine uymanın gereğini özümsemek, işletme alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ve uygulanması aşamalarında her şart altında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere sahip olmak ve uygulamak X
11 Bir yabancı dili kullanarak işletme alanı ile ilgili bilgileri izlemek ve meslektaşları ile iletişim kurmak (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1) X
12 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek X
13 İşletme alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanmak (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”) X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010